Poza granicami Polski ale nie tylko część trzecia

Moje zwyczajne życie

Opowieści sycylijskie Luci 3

2lucia

Wreszcie Sycylia. Palermo dzień pierwszy.

Muszę się przyznać, że opowiadanie i równoczesne przygotowywanie albumów z lekka mnie przerasta. To nie da się ukryć katorżnicza praca przy moim braku czasu z racji osobistego i jego uprzedzenia do mojego komputera. Ale nie o tym ma być.

Jak to już odkrywczo zauważyłam " trzeba wyjechać, żeby dojechać". I dlatego wyjechaliśmy z San Giovanni z hotelu po śniadaniu z sycylijskimi wypiekami. Czekał na nas prom. IMG_8180I kiedy w końcu wypłynęliśmy na morze i Sycylia była coraz bardziej widoczna IMG_8185urzekł mnie kolor morza. Identyczny jak na zdjęciu.IMG_8198IMG_8192  Widoczny tez był najdalej wysunięty punkt Sycylii z taką ażurową wieżą.IMG_8179

IMG_8189 I już Mesyna,IMG_8196 którą zostawiliśmy bez wjeżdżania do niej, bo celem było Palermo a to sporo kilometrów.

Dotarliśmy do Palermo w porze obiadowej a więc zaczęło się od czasu wolnego na posilenie się, jak kto chciał i co tam miał. Ja miałam kanapki, które uzupełnione kawą i winem zupełnie nas zadowoliły. Pospacerowaliśmy po Palermo.IMG_8207

IMG_8205 Głownie w okolicach teatru.  Na popołudnie przeznaczona była wycieczka do Monreale. Z przewodniczką.

Po drodze zrobiłam trochę autobusowych fotek.065

073

A w Monreale zdecydowanie więcej. Znów zaczęliśmy od wspinaczki mijając po drodze sklepy, ulicznych sprzedawców. I tak aż do centrum Monreale z katedra będąca głównym celem naszej wycieczki.IMG_82391

IMG_8308Albumy naturalnie w komentarzu. Trzeba przyznać, że na Sycylii widać ochronę.IMG_82541Chłopcy gotowi do... tańca. :) Przed wejściem do katedry przeżyłam moment strachu, bo byłam w krótkich acz przyzwoitych spodenkach a te są zakazane. Dlatego owinięta jestem wiatrówką V.,053 która gdyby trzeba było zamieniłabym na spódnicę wchodząc w nią do środka przy zasuniętym zamku. Ale owinięcie się wystarczyło.

Warto te katedrę zobaczyć 057

IMG_8302a nawet o niej przeczytać.

I jeszcze przepiękna panorama ze wzgórzaIMG_8315

IMG_8314 i wracamy do nowego hotelu na dwie noce. O hotelu będzie trochę jutro. Ogromny 14 piętrowy moloch ale za to z windą panoramiczna.

Po kolacji spacer po nocnym deptaku Palermo nad morzem.IMG_8333

IMG_8338I tu jedna z pań doznała kontuzji na dziurawym chodniku w nie najlepiej oświetlonym Palermo. Na szczęście skończyło się na naciągniętym ścięgnie pod kolanem ale o zwiedzaniu nie było już mowy. Towarzyszyła nam o kuli w wędrówkach spędzając czas albo w hotelu albo na powietrzu w miejscowościach, które zwiedzaliśmy.

Około północy zapadła cisza w hotelowych pokojach. czekał nas kolej dzień w Palermo. I was też zapraszam na kolejne " Sycylijskie opowieści Luci".